reklama

Trip Tallinn 2

Popis cesty stopom po pobaltských krajinách za 11 dní s defactom neznámim dievčaťom z čiech. Organizácia nám trvala pol hodinu, zbalenie 2 hodiny a zábava 11 dní. nech sa lúbi. Písane za jazdy (vela krát doslova) s vysvetlívkami pre lepšiu organizáciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

3 Deň

Ahh vstávam o 7-mej... Vonku je neskutočná hmla a zima,
hlavne ta zima! Sníval sa mi sen ktorý mal na svojom konci nápis „a to je koniec“ ou naháňala ma banda malých kartárov, vošiel som do dverí kedy ma už nemali šancu jakkolvek dobehnúť.. Narafičili na mňa docela veľkú nepríjemnosť a potom som z nej - elegantne vykľučkoval :) bol to pekný sen...Ten krk boli snáď každé ráno rovnako! - A najmä sa mi vôbec nechce vstávať!

  • Natreli sme si chleba s paštétou, hodili ospalí pokec a vydali sa opäť dole z kopca ku krajnici. Miesto kde sme spali stálo za to. Večer sa nám ponúkali dve alternatívy, lenivá a tá lepšia, vybrali sme si tu lepšiu i keď bolo treba štverať sa do kopca, ktorý sa obrnil extrémne šmykľavou trávou, najme ráno to bolo echt nepríjemné, ale zato bolo odtiaľ vidieť na milé ďaleko.

Ešteže nám stojí hned druhé auto smer Krakow. Turecky kamionista, sympaťák,
máme celkom štastie. Turek je super na hraniciach nám kupuje kávu. Najprv som ju chcel aj zaplatiť a neskôr sa tváriť nechápavo ako, že som nevedel o tom, že to za nás chce i platiť, čašníčka sa ma ale spíta či viem, že takéto niečo u turkov nemám robiť, lebo on - kamionista je Turek, no ty vole fakt? Turek niečo také neznesie, mohlo by sa stať,že je na to náchylný a nás tu vyhodí a môžeme čakať na nové auto, no tak keď to musí byť tak teda schovávam peňaženku a užívam si čaro pohostenia. Slovenka v obchode nám ešte chvíľu robí tlmočníka. Turek jej hovorí, že v Švédsku musí ísť vyložiť náklad a ak môžeme vezme nás kľudne so sebou. No fasa, hneď sa ponúka dilema čo teraz.
elegantna možnosť dostať sa do Švédska. Alebo vystúpiť v Krakove a skúšať šťastie niekde ďalej? Toť otázka,po dlhšej úvahe o všetkých potencionálnych možnostiach a už studenej káve, ostávame na nasej pôvodnej trase. Predavačkin manžel je Turek, no čo tak sa vyzná. Kamionistu i osobne pozná, milý človek a odvoze náš i na kraj sveta, a však uvidíme, Turecko tak trocha na tom kraji je. Po prestávke na hraniciach vyrážame jedeme smer Krakow!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

? 16:00 - no tak nejak

z Krakova nič nebolo...

"Warszav ? you no warszaw?" Turek nám nerozumel ani slovo a pochopil s toho, že ideme na Warszaw- u (áno ideme, ale cez Krakow) a zobral náš na Katovice a smerom na ten bordel čo tam vyrástol okolo. Nevadí. Skôr ľutujeme, že sme mu na pamiatku nechali mapu s ceduľkami a fixkou. Aktuálne sedíme v aute jedného skvelého Poliaka. Smer Warszawa. Chlapík je inžinier - konštruktér, ktorý stavia fabriky od Poľska cez Bielorusko - Ukrajinu až po sever Rumunska. Udivuje ma ako dobre viem po anglicky a už cca 2hodiny s nim spíkujem zväčša o histórii a cestovaní. Pozíval nás na obed avšak jeho obľúbený bar (rozumej rozpadnutá šopa, ceduľa bar a opretá metla o dvere) bola zavretá, prejavil neskrývanú ľútosť nad stratou tak vynikajúcej kuchyne... z vačku vyťahujem snikers či mu to nepomôže, lebo sa sťažuje, že je skutočne už veľmi hladný, usmeje sa, vraj vdaka, ale je skôr na iné... fajn, o snikers viac

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mierime ďalej a cesta prijemne uteká.

Poučenie č.2: Keď sa chceš isť na cestách najesť sleduj množstvo kamiónov pri reštike

Nažrali sme sa jak prasatá! I keď prasatá asi nebudú jest prasatá. Neviem čo to stalo, radšej ani nechcem vedieť čo to stalo, ale bolo toho fakt veľa. Začalo to „dáte si pivo“ pokračovala „wana you try some tipickal polish food“ „of course that yes“. Nasledovala polievková predohra, polievka mala pol litra, jedna bola hubová -tu si dal on, druha držková (vynikajúca) tretia 4000 rokov stará z kvaseného jačmeňa (rozumej pivo) a klobásou tiež veľmi dobra, chuťou podobná hrachovke. Už som sa i najedol ale v tom prišlo veľké finále, 3 tácne plne žrádla od steaku s champiňónmi min 400g duseným kolenom a 2ma opečenými jazykmi na smotane (to jedla Miša, jazyky nie sú nič pre mňa)... Milujem Poľsko!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sadáme do auta Darek pusťa cd v mechanike a reproduktor vylúdi zvuk podobný Nohavicovi. Spieva po Polsky ale je to nohavica. Príjemná nálada sa ešte zprijemní. Smer Warzava a 100km rekonštruovanej cesty pred nami...

Tá cesta stala fakt za.. No za hovno stála, čo sa budem pretvarovať, fakt bola na chuja! Po diaľnici a 40jatkou, každých 10minut šnek tempa sa objavil náznak diaľnice, už, už som sa tešil, ale Darek ma hneď schladil, že to bude ešte na dlho a nech mu dôverujem ta cesta je rozkopana ešte dalších 100km, chodí tadial každý týždeň. No dobre teda..

18;34

To je neskutočné ten pes dôkaze ležať štekať a zavíjať a medzi tým si dávať dvoj sekundové prestávky na úpravu polohy (telo a hlava na schode, nohy tak ako mu narástli pretŕčajúc zo schodu) a zahnanie múch a rozvírenie teplého vzduchu chvostom. Musí to mať ťažké. Žiť si vo vile s obrím výbehom s ceduľkou na dverách #tu som pánom ja# a vzdialený na jeden aport od hydinového mäsokombinátu, ktorý vypúšťa do ovzdušia neobyčajné vône čerstvo zabitých ton slepic... Byt poľským psom skutočne nie je jednoduché, #len keby som v popise prace nemal i ten otravný štekot...#

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sme kúsok od Waršavy Darek s niekým zase telefonuje, viem že by sa nemalo počúvať cudzie rozhovorí, avšak teraz som sa tomu neubránil, telefonoval domov a o niečom sa dohadoval. Po tom čo zložil nám oznámil, že by bol rád keby sme u neho prespali a užili si trocha arabskej pohostinnosti na poľský spôsob. Že už volal svojej žene a synovi a oni by boli tiež radi a syn voči tomu nemá žiadne námietky, čož je ale na jeho 16 mesiacov celkom pochopiteľné. Prekvapene krútime hlavami, však to je trocha príliš nie? Pozvanie na kávu, no dobre, pozvanie na obed to už bol masaker, ale teraz sa niekomu nasáčkovať do baráku keď nás v svojom aute prevezie cez polku krajiny a zaplatí za nás obed? Predostriem mu svoje námietky, ale Darek je neodbytný. Hovorí o tom, ako máme byť otvorený a nebrať to ako niečo čo ho poškodzuje, sme mladý a slobodný... Tak teda Ide sa k Darekovi..

Vlastne už je deň 4. Konkrétne 0:20

Ležím v posteli, Miša sa práve sprchuje. Úplné som zabudol chlapík sa vola Darek originálne darius, a je zo štetina ale to čo som zabudol je, že pozná herca čo stvárnil pianistu vo filme ktorý sa prekvapivo vola pianista :D kto by to bol čakal, že v pianistovi bude pianista...

A ak by som si predstavil Poľsku šľachtu tak by som si predstavil asi jeho s manželkov, skveli ľudia. Úplné žasnem nad ich pohostinsostou. Dom i so záhradou vypadá ako z rozprávky, rozprávky sa asi písali až po tom ako videli v čom bývajú. I keď staval to 14 rokov ale nevypadá to na to, že by to stalo strašné peniaze je s toho cítiť neskutočný cit pre detail a lásku s ktorou to robil... Po tom čo nás predstavil Katarine - pôvodom Ukrajinka, kde jej pôvod sa nutne pretavil do jej krasy, Miša mu ju chvíľke pochválila jeho dobrý vkus na ženy a jej krasu. Potom som pochválil ja Mišu. Katrin som chcel taktiež avšak by to bolo kapánek nevhodne. No a po tom čo nás predstavil Katii nás zaviedli do kuchyne s tým čo si dáme na pitie. Reku že čaj, Miša čierny, ja "domáci" z kaukazuskych hôr.

Ostal som v kuchyni už len ja a Radek junior, para z pohárov prijemne stúpa a všetci odišli von, popri stole leží vysmiaty Radek, na stole 4 pariace sa poháre a doska so zabodnutým kuchynským nožom. Obdivuhodná dôvera. Do teraz sme sedeli vonku pod hviezdami, pili domáce jablčné víno a rozprávali o živote, zaujímaví rozhovor. Štyria ľudia rozprávajúci sa v šiestich jazykoch a dokonale si rozumejúci, kde sa chce tam jazyk nie je žiadna prekážka, stačí len to málo: chcieť. Aktuálne sa uvoľnila sprcha takže ja sa teda porúčam...

0:58

Can i Ask you some question ?

#nehovor na mňa anglicky, ale áno... I keď zase raz budeš niečo zapisovať...

#čo si myslíš že sa ta opýtam?

Kdyz to byla prvni otazka tak fakt nevim... To tam pises tak dloho?

Samozrejme i s otázkou...

# kde si pravé teraz.

V dome pre hosty u pana inziniera konstruktera

# opis mi ho

Pana inziniera konstruktera? Nech tohoo, to ako fakt?

#ehmmm

Jmenuje se Darek skoro ako jeho syn Radek, je to takovej 40cety letý plesaty pan mozna míň zase aby se nekto neurazil ja to nevim odhadnou.. Je velice mili, ma veliky auto a neustale s nekym telefonuje...

#a teraz. Neviem co sa spytať dalej poloz si nejaku otazku

Ja ti teda nebudu pomahat abys tady neco sepisoval po nocích...

#a dala by si si whisky!

Ted.. Ja už mam vyčisteny zuby!.. Ale vlastne proc ne, kdyz budes pit taky...

#tak to vieš, že budem! a neskocis po nu? J

Kde je?

#vedla ruksaku

A tak sme prišli o polovicu fľaše whisky. Kúpil som ju ešte na hraniciach po tej nešťastnej udalosti predminulú noc, kedy došiel všetok alkohol.. Po tom čo sa Oki pochválil dvoma fľašami vodkami mi hneď docvaklo čo som zabudol, chvíľu na to z obchodu vychádzal šťastný majiteľ fľaše kvalitného alkoholu. Je to takmer neuveriteľné ale Turek sa volal Oki, všetko čo o ňom viem, je že je z Bursy a nevie po anglicky/nemecky/spanielsky/slovensky/česky/polsky/rusky ale vie po turecky. Moc sme si nepokecali, takmer všetka konverzácia sa zúžila na ukázanie prsom na mape kde ju on dopĺňal pokývaním hlavou a ja slovom OKI. Keď som sa mu predstavil, a dozvedel sa ze jeho meno je oki vyčarovalo to velky úsmev na našich tvárach J. Ani som sa nanho nehneval, že nas nevyhodil v krakove ako nam to predtým ukazoval, Ani že náš vyhodil na dialnici pri odbočke na Waršavu. Hneval som sa trochu na Mišu, že u neho zabudla atlas a cedulky z fixkami. Ale tak isto som to mohol zabudnuť i ja. Nič sa nedeje, zaobišli sme sa i bez atlasu. Čo bolo horšie, že na tej dialnici bolo strasne horko, 6pruhov asfaltu a okolo 50 stupnou nad ním a v jeho okolí. Za chvilu nam došla všetká voda, obviazal som si šatku okolo hlavy prikril to klobukom a dufal že v konzervatívnom polsku nevypadam prilis exoticky. Upal je svinstvo a voda cenná. No a po 37minutách nám zastavil Derek, ale o tom si už čo to počul..

Deň 4

13;52

#Co robis?

Pisem cedulku a odpovedam na tvoje otazky

#Zatial som ti polozil iba jednu.

To je jednoooo, sakra ted ani nevim napsat cedulku!

#jak sa ti spalo?

KRAAAAAASNE!

#poloz mi nejaku otazku nech ma nieco napadne..

Neeeee, nebo: proc porad pokladas tie otazky?

(bez komentara)

#aky bol obed?

Obed?? Este nebol!

Sedime v restike, na namesti vo warszave a čakáme, kým nám prinesiu obed, warsava je krasna.. Je otazne ci sme viac kalorii nespalili samotnym hladanim jedla ako z jedla dostaneme... Spagety Ali olio bola najlacnejsia alternativa co tu maju 20zl vela ci malo? Neviem ale v okoli historického centra najlacnejsie..

Derek nas odviezol na elektricku, pretoze bus z nakoupneho centra, ktoré mal po ceste chodi sice smer z mesta tam cely den, ale odtial spet len poobede, takze prid strav pol dna nakupom a chod spät az večer... V aute spominal put do cestachovej.  Vraj to niekedy zacne a totalne ucpe cesty.. Nevie kedy presne to začne, mozno nikto nevie kedy to zacne, ale po tom čo nas vylozil ten čas práve nastal a fanaticky veriaci zacali pomali ucpavat hlavny tah na cestachovu. Ronno de gaule sme nenasli, tak sme sli niekam.. No niekam sme šli a boli sme tam asi nesprávne ale moc nám to neprekážalo. Vystupili sme pri zastavlke centrala a vlastne sa dostali do povodneho ciela nasej cesty. Kralovsky palac je skutocne ozrutny vyskou konkuruje okolitym „panelakom“ a pravdu povediac mrakodrapi konkurovali jemu lebo kazy z nich bol nizsi, darek hovoril ze je to najvecsoia radnica na svete. Muze bejt...

Sympatické poľské štena (mohla mať tak 16) nas poslalo na kralovsku ulicu, ktora bola skutocne pekna. Typicke stare domceky pri ktorych je k neuvereniu ze tam realne stoja len cca 80rokov.

#aky bol obed?

Komplikovanej, ale dobrej to zase joo.

#ktora vec vo warszave v tebe zanechala najlepsi dojem?

Hmmm, hmm ja nevim tak celkovie to centrum

#a najhorsi dojem?

Ve warsavie? Tak to neskutocny vedro a jak sme se plahocili tymi autobusama. Jo a jeste ten chlapejk.

Na namesti kde sa krpaty zidia kryli za stlpy a turistou ich zrazu vsetkych pochytali, postavili do rady a gestapu siel vykonat popravu, jedneho po druhom. Dvaja to uz schytali a mrtvy lezali na na dlazbe. Nie viac ako 5 metrov od nás na chodniku zomieral clovek. V jeden mement stál vedla nás a vychutnával si popravu v druhý moment ležal na zemi cely fialovo-zeleny s epileptickym zachvatom, dufam ze to bol epilepticky zachvat, ak nie tak neverim ze este zije. 3 minuty stojime pri nom a poliakoch ktory sa mu zufalo snazia so vsetych sil zachranit zivot, ked uz takmer nedycha a krce sa zmensuju bez slova odchadzame. Male deti cakajuce na odstrel sa ani len nepohli....

16:51 nasrat... Trepeme sa tymi busmi, uz toho mame plne zuby Vystupujeme jednu zastávku pred konečnou a rozbalujeme naše načinie... Za 3minuty nam stoji chlapik v starej fiatke a smazi si to po ceste 150, fiatka krici, drkoce ale bezi a vodic vie ako jazdit. Skor by odpadli dvere ako by to do niecoho napalil, berie nas do nejakého mesta asi v tretine cesyty na zambor... Z vonku počuť strašny rev auta... Nevie ani slovo anglicky. Parada. Aspon si oddychneme....

8minut trcime na krajnici!

Ale cooo zastavil nam fesak land rover a v nom sympaticky cca 60rocny pan. Technicky inzinier! Milujem technickych inzinierov. Sadam si do predu a zistujem ze po anglicky az tak neviem bol dost lenivi na vyslovnost, hovoril dobre ale robi mi to problemi. Neviem aku najvyssiu povolenu rychlost maju v polsku ale po ceste 1triedy si to davame 160 schopnosti a ohladoplnost polskych vodicov ma dojiomaju takmer k slzam, celu cestu mi klimatizacia fuka do oci a ono to oko sa tak nejak rozslzi. Ale skutocne jazdia jak pani. Vzdy, vzdy! Ked predbiehal a ze predbiehal velmi casto velmi razne a veľmi rychlo sa druhe auto natlacilo az ku krajnici aby lepsie videl a mal viac miesta. Jedem usek sa prešmykol pár metrov predtym ako prechazda oproti dalsie auto. S rychlostou velmi popdobnou nasej. doverujem mu. Poliaci vedia jazdit. Kusok pred bialstokom si potichu ponadava, #ohooou thats a problem, now im in maler# okolo radaru si to precural 120, nestihol spomalit... Povolena bola 70. Detail. Snazi sa mi vysvetlit ze cely cas bol ten radar len atrapa a teraz je tam uz naozaj. Fizli ho pekne ojebabrali... Sli sme 160 ale stale to nebolo najrychlejsie auto na ceste.. Cestu nas pozval do zasiteho pajzlu 'rak' popri ceste. Bar ako z americkych filmov cesta a nic naokolo, jedna teta za pultom lesti pohare a vzduchom sa vznasaju hejna much... Co si date? What you can recognise for our? Oh ok, one moment.. Objednava nam rybu bola deliciusns a nemala kosti. Divne ryba bez kosti.. Ešte sme si boli pozrieť nejaku cedulku k zaradeniu ryby ktorú sme jedli. Pri jedle som sa ho pýtal čo je to za kapriaka, že nemá kosti, nevedel si spomenuť no a tu je výsledok : je to ryba a nema takmer ziadne kosti. Zatial vtichosti zaplatil - i za nás, ani sme nemali šancu mu to vyhovoriť, a kúpil nam na cestu dalšiu rybu, niečo malé a surové, aspom tak to vypadalo podal mi igelitku s širiacou sa "vôňou" rybiny že to pre nás na cestu.. Dikyyyy, čerstva ryba sa na stope vzdycky zíde:D

Vyhadzuje nas v centre mesta a este mi pomaha vybavit hostel, ideme sa pozriet na izby, ci su dobre a moze nas tu nechat, ak by to bola prazdna izba s travnikom uprostred splňala by vsetky kriteria aby bola pre nas vynikajuca. Ak by mala vsade nasadenu slnecnicu chvilu by sme zavahali ale i tak by bola vhodna... Jediny problem je ze hostel sa nachadza v polsku a teda musime spat oddelene, co keby nahodou doslo k nejakym techtle mechtle.. Alebo by sme sa na seba mohli vyzivavo pozerat a to sa asi nesmie. Noc nas stoji 25'20Zl osoba/den. Za obed vo warsave sme dali 27zl/osoba.

Nasleduje rýchla sprcha, krátky zoznamovací pokec s miestnymi mladými Poliakmi a ide sa piť.. Berieme so sebou i Magdu Mišinú spolunoclaznicu. A čo chvíľu sa stanu obe mojimi spolunočlaznicami (Muhaha o tom potom). Hádžeme do seba dve piva a Mišinú žbrndu.. Ten alkohol si nezasluhoval aby som si jeho nazov pametal a tak si ho ani nepametam, bolo to niečo ako zmes V35 s našou domácou horšou a naplňou do ostrekovaču. Vysledok bol taky ze sme sa relativne pripity a relativne rychlo vratili spet. Na hosteli mali trápnu večierku o pol noci, tak sme to nechceli riskovať a snažili sa vrátiť včas.

Dalšia časť víde čoskoro, kedže minule mali poniektorý dosť prísne gramatickoidné kydy tak sa mi s tym nechcelo kašlať (kedže takmer všetko je bez diakrityky) a zároveň to ani nahadzovať bez upravy. To bude hlavným dôvodom prečo až teraz.. tak isto by som uvítal hint ako pridať fotky. Ano viem shame on me, ale.. dobre nemam výhovorku, ale za radu sa odmením i nejakými fotkami v dalsiom pokračovaní :). A tak.. snad to bolo zrozumitelne alebo aspon zrozumitelnejšie, kedže minule mi to vyčítali.

Marián Krkošek

Marián Krkošek

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

studujem psychologiu, milujem ludí, svet a vsetko dobré naokolo a na daleko. Som zatazený na slobodu a inteligentných ludí a teda i všetky moje názory sa uberaju tymto smerom. neviem pisat gramaticky linvisticky ani inak správne, normálne hovorím že je to dysortografiou, ano aj, ale najme mi na tom vobec nezáleží.. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu